قیمت کرکره برقیمحاسبه آنلاین قیمت کرکره برقیقیمت کرکره اتوماتیک2/900/000قیمت کرکره شفاف2/050/000قیمت تیغه آلومینیومی260/000قیمت کرکره ضد سرقت3/200/000
تفاوت بین موتور توبلار و ساید کرکره برقی

تفاوت موتور ساید و توبلار

همیشه نوع موتور مورد استفاده در انواع درب های اتوماتیک، یکی از سوالات اصلی خریداران می باشد. به صورت کلی دو برند مطرح در حوزه درب های اتوماتیک وجود دارند با نام های توبولار و ساید و ما در این نوشته اقدام به معرفی هر یک و همچنین ذکر تفاوت های آن ها می پردازیم و سعی می کنیم که سوالات شما را در خصوص نصب کدام یک در درب اتوماتیک شما پاسخ دهیم.

درب های کرکره ای برقی این روز ها کاربرد زیادی دارند. درب های کرکره ای برقی انواع مختلفی دارند که باعث تفاوت عملکرد آن ها می شود. دو مورد از پر طرفدارترین انواع موتور درب کرکره برقی موتور های ساید و موتور های توبلار هستند که در این مقاله می خواهیم به بررسی آن ها و تفاوت موتور ساید و توبلار بپردازیم.

مهم ترین تفاوت بین موتور توبولار و ساید در نحوه عملکرد آنان است. موتور ساید گیربکسی می باشد و برای درب هایی که نیاز به حرکت مداوم دارند بسیار مناسب است. اما موتور توبولار اینطور نیست.

معمولا از موتور ساید برای درب های اتوماتیک و درب ریلی استفاده می شود و از موتور توبلا برای کرکره برقی ها استفاده می شود.

سیستم برق اضطراری کرکره برقی و و همچنین پشتیبانی از خلاص کن برای هر دوی این موتور ها فعال است اما از لحاظ قیمتی موتور ساید به دلیل کارایی بالا تر کمی گران تر است.

تفاوت موتور ساید و توبولار
موتور گیربکسی ساید

قیمت موتور ساید

پیش از آن که قیمت موتور ساید را بررسی کنیم باید برخی از ویژگی های آن را بررسی کنیم. موتور ساید جزو انواعی از موتور های کرکره های برقی است که سمت راست کرکره برقی نصب می شود و به همین دلیل با نام های موتور کناری و یا موتور راست نیز آن را می شناسند.

همچنین بخوانید: موتور ساید کرکره برقی – بررسی تخصصی

موتور ساید برای درب هایی مناسب است که در مکان های پر رفت و آمد نصب می شوند. به طور مثال پارکینگ ها و درب های پاساژ ها و مراکز خرید جزو این مکان ها هستند.

موتور های ساید می توانند انواع و مدل های مختلفی داشته باشند که از میان آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • موتور اس دی سی
  • موتور بارزانته
  • موتور اتومات
  • موتور لیفت توربو

این موتور ها دارای مزایایی هستند که باعث شده است که در مکان های مختلف کاربرد داشته باشند.

یکی از مزایای موتور های ساید کار کردن بدون سر و صدای آن هاست. از طرفی این درب ها محدودیتی نیز از نظر وزن ندارند چرا که قدرت آن ها بسیار بالاست و به خاطر همین برای درب های با اندازه های بزرگ مناسب هستند. این درب ها به راحتی نصب می شوند و امکان سقوط آن ها وجود ندارد. این درب ها را در هنگام قطعی برق می توان به صورت دستی باز و بسته کرد.

همچنین بخوانید: مشاهده قیمت کرکره برقی (موتور)

قیمت موتور ساید نسبت به سایر موتور های درب های کرکره برقی بیش تر است.

نمونه موتور توبلار
نمونه موتور توبلار

انواع موتور توبولار

موتور توبلار یا موتور تیوبلار برای مکان های با طول و عرض کوچک تر مناسب تر است. این موتور ها برای مغازه هایی که ورودی کوچکی دارند و یا پارکینگ خانه های کم واحد که تردد کمی در طول روز دارند یک انتخاب خوب ست. این موتور ها برای دو مدل درب سبک و سنگین تولید می شوند و می توانند وزن های از سی تا سیصد کیلوگرم را پوشش دهند.

همچنین بخوانید: انواع موتور توبولا کرکره برقی

ابعاد موتور های تیوبلار کوچک است و فضای بسیار کمی را اشغال می کنند و این موضوع باعث می شود برای دکوراسیون داخلی منازل کاملا مناسب باشند. همچنین قیمت مناسبی که این نوع موتور ها دارند باعث می شود برای تمام اقشار مورد استفاده باشند. سرعت باز و بسته شدن این درب ها بالاست و البته سرعت آن قابل تنظیم است که مزیت قابل توجهی محسوب می شود.

همچنین بخوانید: انواع موتور کرکره برقی

جمعبندی:

با خواندن مطالب فوق تا حد خوبی با مزایا و معایب هر یک از انواع موتور های ساید و توبلار آشنا شدید. توصیه می کنیم برای مکان های کم رفت و آمد و کوچک با ورودی کم عرض از موتور های تیوبلار و برای پروژه های بزرگ از موتور های ساید استفاده نمایید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به راهنمایی بیش تری دارید ؟

ارتباط با ما