قیمت کرکره برقیمحاسبه آنلاین قیمت کرکره برقیقیمت کرکره اتوماتیک2/900/000قیمت کرکره شفاف2/050/000قیمت تیغه آلومینیومی260/000قیمت کرکره ضد سرقت3/200/000
قفل دیجیتال چیست | انواع قفل دیجیتال و مزایا و معایب و کاربرد قفل های دیجیتالی

قفل دیجیتال چیست

با پیشرفت تکنولوژی روز به روز به تعداد ابزار های امنیتی افزوده میشود و هر روز تجهیزات جدیدتری برای بهبود امنیت اماکن و محصولات مختلف به بازار عرضه میشوند. یکی از این ابزار ها قفل دیجیتال است که کاربرد های زیادی دارد و شما میتوانید از آن برای بهبود امنیت بهره ببرید. در این مقاله میخواهیم صفر تاصد قفل دیجیتال را به شما توضیح دهیم. در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

قفل دیجیتال یکی از ابزارهایی است که در درب ساختمان ها در سال های اخیر استفاده میشود. این ابزار میتواند امنیت چند برابری را برای اماکن به همراه داشته باشد. یکی دیگر از راه هیی که میتوانید امنیت را به اماکن برگردانید استفاده از کرکره برقی میباشد. ایران کرکره بزرگترین نمایندگی تولید و فروش کرکره برقی های ضد سرقت و فولادی در ایران است که محصولات خود را با قیمتی مناسب وبا گارانتی به فروش میرسند.

قفل دیجیتال چیست

مهمترین سوالی که در این مقاله مطرح میشود این است که قفل دیجیتال چیست و چه کاربردی دارد؟ در چه مواقعی بهتر است از قفل دیجیتال استفاده شود و درچه مواقعی استفاده از آن ضرورتی ندارد؟

در پاسخ به قفل دیجیتال چیست باید گفت قفلی که برای بازگشایی نیازی به کلید نداشته باشد و با روش های مختلف قابل باز شدن باشد قفل دیجیتال میباشد.

گاهی به جای قفل دیجیتال از قفل هوشمند و قفل الکترونیکی استفاده میشود که منظور همان قفل دیجیتالی میباشد. نحوه بازگشایی قفل دیجیتالی بدون استفاده از کلید بوده و کاربر با استفاده از رمز های دیجیتالی و یا اثر انگشت میتواند آن را باز کند.

ظهور قفل های دیجیتال دریچه جدیدی از امنیت را به روی مردم باز کرد و نگرانی از بابت گم شدن کلید قفل و یا فراموشی رمز ها از بین رفت.

امروزه از قفل های دیجیتال هم در درب ساختمان ها و هم در گاوصندوق ها و درب هتل ها استفاده میشود. قفل های دیجیتال در انواع مختلفی در بازار موجود میباشد و با توجه به پیشرفت تکنولوژی روز به روز انواع جدیدتری از این محصول پا به بازار میگذارند.

از انواع قفل دیجیتال که امروزه در بازار موجودند میتوان به قفل اثر انگشتی، قفل تشخیص چهره، قفل رمزی، قفل کارت الکترونیکی و قفل با قابلیت بازگشایی با تلفن همراه اشاره کرد. به این ترتیب دیگر افراد نیازی به حمل کلید ندارند و از بابت فراموشی رمز قفل نیز نیازی نیست استرس داشته باشند.

قفل دیجیتال چیست
قفل دیجیتال چیست

ویژگی قفل دیجیتال

تا اینجای مقاله متوجه شدید قفل دیجیتال چیست اما اگر هنوز برای خرید قفل دیجیتال تردید دارید بهتر است بیشتر با ویژگی های آن آشنا شوید. در ادامه انواع ویژگی قفل دیجیتال را برای شما توضیح داده ایم:

  • تامین امنیت

مهمترین ویژگی که قفل دیجیتال دارد و یکی از دلایل ورود این محصول به بازار تامین امنیت چندین برابری آن بود. رد گذشته که قفل های مکانیکی در درب ساختمان ها و گاوصندوق ها به کار میرفت سارقان خیلی راحت میتوانستند آن را بازگشایی کرده و به محتویات داخل آن ها دسترسی پیدا کنند.

البته یکی دیگر از راه هایی که امروزه برای بالا بردن امنیت از آن بهره گرفته میشود استفاده از کرکره برقی های ضد سرقت میباشد که تا حدود بسیار زیادی میتواند جلوی سرقت سارقان را بگیرد. در ایران کرکره بهترین کرکره برقی های ضد سرقت با گارانتی و خدمات پس از فروش با قیمتی مناسب به فروش میرسند.

یکی از انواع قفل های دیجیتالی قفل های اثر انگشتی است که با اثر انگشت افراد که برای هر فردی منحصر به فرد است بازگشایی میشود. به این ترتیب همه نمتوانند به عنوان صاحب قفل آن را باز کنند و همین امر امنیت را چندین برابر افزایش میدهد.

البته نکته ای هم که باید در نظر داشته باشید این است که تنها امنیت قفل های دیجیتالی به قدرت بازگشایی آن ها نیست بلکه باید رد آن ها سیستم های امنیتی پیشرفته ای به کار رفته باشد تا اجازه هک کردن به افراد را ندهد.

  • امکان بازگشایی با راه های مختلف

یکی دیگر از ویژگی های قفل دیجیتالی این است که در صورتی که از یگ را نتوانستید آن را باز کنید میتوانید از روش های مختلف برای بازگشایی آن اقدام کنید.

در گذشته که از قفل های کلیدی یا همان قفل های مکانیکی استفاده میشد وقتی کلید را گم میکردند دیگر هیچ راهی برای باز کردن قفل وجود نداشت اما امروزه قفل های دیجیتال کار را راحت تر کرده اند و روش های بازگشایی متعدد را پیش روی ما گذاشته اند.

در قفل های دیجیتالی امکان بازگشایی به روش های مختلف وجود دارد و اگر نتوانستید از یک روش برای بازگشایی قفل دیجیتال استفاده کنید میتوانید راه های دیگر را امتحان کنید.

برای مثال اگر نتوانستید با کارت قفل را باز کنید میتوانید از رمز برای بازگشایی اقدام کنید و اگر با رمز نتوانستید قفل را باز کنید میتوانید از اثر انگشت و یا تشخیص چهره برای این کار استفاده کنید.

  • طراحی منحصر به فرد و زیبا

قفل های دیجیتال با ظاهری زیبا در بازار موجود میباشند و به قدرری تنوع مدل های این قفل ها زیاد است که میتوانید آن ها را با دکوراسیون ساختمان تان هماهنگ کنید. تولیدکنندگان قفل های دیجیتالی از این قفل ها از طراحی های مختلفی برای ساخت آن ها استفاده میکنند که با سلیقه مشتریان مختلف هماهنگی داشته باشد و بتواند رضایت بیشتر مشتریان را جلب کند.

طراحی زیبای این قفل ها در مقابل طراحی های قفل های سنتی است که در آن ها هیچ خلاقیتی مشاهده نمیشد و در واقع یکی دیگر از دلایلی که این قفل ها مورد استقبال مردم قرار گرفته است میتواند همین موضوع باشد.

  • امکان کنترل از راه دور

امکان کنترل از راه دور از دیگر ویژگی هایی است که برای بسیاری از افراد جالب بوده و برای بسیاری دیگر از افراد کارآمد میباشد. این موضوع قفل های دیجیتال را نیز چندین برابر کند میزان سرقت ها را به حداقل کاهش دهد.

به این ترتیب شما میتوانید بدون ان که در ساختمان حضور داشته باشید رفت و آمد هایی که صورت میگیرد را چک کنید و در صورتی که فرد غیر قابل اعتماد به ساختمان شما وارد شد میتوانید ساختمان تان را کنترل کنید.

از دیگر قابلیت هایی که قفل دیجیتال دارد این است که میتوانید از راه دور چک کنید و از قفل بودن آن اطمینان حاصل کنید. این ویژگی بسیاری از مشکلات امنیتی را برطرف کرده است و به این ترتیب شما امنیت را تا حد بسیار بالایی تجربه خواهید کرد.

ویژگی قفل دیجیتال
ویژگی قفل دیجیتال

کاربرد قفل دیجیتال

قفل های دیجیتالی در موارد زیادی مورد استفاده قرار میگیرند و زمانی که امنیت مطرح میشود استفاده از قفل های دیجیتال ضرورت پیدا میکند. امروزه امنیت اماکن حرف اول را میزند و زمان زیادی طول نخواهد کشید تا استفاده از قفل های دیجیتال در همه منازل و اماکن تجاری و ادارات به عنوان یک الزام مطرح میشود.

از کاربرد قفل دیجیتال میتوان به استفاده از آن در ادارات و شرکت ها، بانک ها، اتاق های سرور، شهربازی ها و منازل و … اشاره کرد.

از قفل های دیجیتال در درب ساختمان ها استفاده میشود اما کاربرد دیگری هم دارند و آن استفاده در قفل گاوصندق میباشد. در گذشته از قفل های مکانیکی استفاده میشد اما امروزه از قفل های اثر انگشتی و تشخیص چهره و رمز های دیجیتالی برای بازگشایی گاوصندوق استفاده میشود که همین امر سبب بالا رفتن امنیت گاوصندوق هم میشود.

البته یکی دیگر از راه هایی که میتوان امنیت اماکن را تامین کرد استفاده از کرکره برقی میباشد. از مهمترین خدماتی که ایران کرکره ارائه میدهد نصب کرکره برقی در کوتاهترین زمان با گارانتی و خدمات پس از فروش میباشد. شما میتوانید برای اطلاع از قیمت کرکره برقی و دریافت مشاوره رایگان خرید کرکره برقی با ما تماس بگیرید.

قیمت قفل دیجیتال

قفل های دیجیتالی با قیمت های متنوعی در بازار موجود میباشند که با توجه به کاربرد آن ها، برند و کیفیت ساخت شان قیمت های متفاوتی دارند. شما با کمی جست و جو متوجه میشوید که این قفل ها در انواع خارجی و ایرانی در بازار موجود هستند که هر مدل قیمت متغیری خواهد داشت.

به نظر میرسد که نمونه های خارجی این قفل ها کیفیت بالاتری داشته و در نتیجه قیمت بالاتری هم دارند. البته این نکته را هم نباید نادیده گرفت که قفل دیجیتال خارجی به دلیل نوسانات قیمت ارز قیمت بالاتری دارند.البته تعدادی از برند های ایرانی نیزباکیفیت بوده و قابل مقایسه با نمونه های خارجی هستند.

بهتر استقب از خرید قفل دیجیتال کاربرد آن را مشخص کنید و قفلی را خریداری کنید که مناسب با کاربرد شما باشد. قیمت قفل دیجیتال از 8 میلیون تومان به بالا میباشد که با تجوجه به قابلیت های مختلف و نوع الگوریتم امنیتی به کار رفته در آن ها این قیمت متغیر خواهد بود.

قیمت قفل دیجیتال
قیمت قفل دیجیتال

خرید قفل دیجیتالی

برای خرید قفل دیجیتالی باید نماتی را در نظر داشته باشید تا بتوانید بهترین خرید را انجام دهید و تا مدت ها از کیفیت خریدی که انجام داده اید رضایت داشته باشید. یکی از مهمترین نکاتی که باید قبل از خرید قفل های دیجیتالی در نظر داشته باشید خرید آن از نمایندگی معتبر میباشد.

وقتی شما این محصول را از یک نمایندگی معتبر و مجاز خریداری میکنید مطمئن هستید که جنس باکیفیت و اصل به شما فروخته میشود و از اصالت آن اطمینان خواهید داشت. از دیگر ویژگی هایی که خرید از نمایندگی مجاز برای شما دارد بهره ندی از گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش است.

نکته دیگری که باید برای خرید قفل دیجیتال در نظر داشته باشید این است که اگر میخواهید قفل خارجی خریداری کنید دقت داشته باشید که آن را از نمایندگی رسمی آن برند در ایران بخرید تا مطمئن باشید که برند تقلبیبه شما نمیفروشند.

به همین دلیل معمولا پیشنهاد میشود برای اطمینان از اصالت کالا اگر به نمایندگی رسمی آن برند خارجی دسترسی ندارید خریدتان را از یک برندایرانی معتبر انجام دهید.

روش‌های دسترسی به قفل دیجیتالی

به قفل های دیجیتالی میتوان به روش های مختلفی دسترسی داشت :

  • کارت RFID
  • اثر انگشت
  • کلید اضطراری
  • ریموت کنترل
  • ورودی دوبل رمز و کارت یا رمز و اثر انگشت
  • تلفن همراه (ارتباط بلوتوثی و اینترنتی)
  • کد دسترسی
برند های معتبر قفل دیجیتال

برند های مختلفی از قفل دیجیتالی در بازار موجود میباشد که به عنوان مثال میتوان به برند های معتبر زیر اشاره کرد:

  1. یال
  2. اسا ابلوی
  3. سامسونگ
  4. Kwikset
  5. August
  6. Multi-Lock

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به راهنمایی بیش تری دارید ؟

ارتباط با ما