قیمت کرکره برقیمحاسبه آنلاین قیمت کرکره برقیقیمت کرکره اتوماتیک2/900/000قیمت کرکره شفاف2/050/000قیمت تیغه آلومینیومی260/000قیمت کرکره ضد سرقت3/200/000
ابزار_نصب_کرکره_برقی اتوماتیک, نصاب کرکره برقی, نصب کرکره برقی در تهران

ابزار و قطعات لازم برای نصب کرکره برقی اتوماتیک

در این مقاله با ابزار و قطعات لازم برای نصب کرکره برقی اتوماتیک آشنا خواهید شد. این مقاله مناسب آن درسته از افرادی استکه در فکر نصب کرکره برقی اتوماتیک خود هستید.

طی ده ها اخیر مزایای کرکره اتوماتیک باعث شده تا بسیاری کسبه و افراد مختلف رو به استفاده از این وسلیه بیاورند. در این بین هرکسی از کرکره برقی بنا بر نیاز خود استفاده می کند. و از آنجا که تنوع محصولات کرکره برقی باعث شده تا کاربردهای کرکره اتوماتیک روز به روز افزایش یابد اکثر مالکان منازل یا صاحبان مشاغل در حال نصب کرکره برقی اتوماتیک هستند. پس باید یک مکان خوب برای خرید و نصب کرکره برقی اتوماتیک پیدا کنند

بعد از خرید یک کرکر برقی مناسب از یک فروشگاه مطمئن نوبت به نصب کرکره برقی اتوماتیک خواهد رسید. نصب کرکره برقی به اندازه خرید آن اهمیت دارد. به همین خاطر ما پیشنهاد می کنیم که نصب کرکره برقی اتوماتیک خود را به نصاب کرکره برقی شرکت ایران کرکره بسپارید.

برای راه اندازی و نصب کرکره برقی اتوماتیک ابزار و قطعاتی لازم است که در مقاله حاضر تمام این ابزار و تجهیزات را بصورت لیست وار به شما معرفی خواهیم کرد و در برخی موارد جهت افزایش آگاهی شما توضیحاتی نیز رائه خواهد شد. به یاد داشته باشید که قبل از خرید کرکره برقی جهت اندازه گیری و انتخاب کرکره برقی مناسب حتما باید با نصاب کرکره برقی تماس بگیرید.

درصورتی که اطلاعات کافی در مورد کرکره برقی اتوماتیک ندارید حتما مقاله کرکره اتوماتیک چیست را مطالعه فرمایید.

ابزار و قطعات لازم برای نصب کرکره برقی اتوماتیک,ابزار_نصب_کرکره_برقی, نصب کرکره برقی اتوماتیک

ابزار مورد نیاز برای نصب کرکره برقی اتوماتیک

  • دستگاه جوش  (200 آمپر ) ترانس یا اینورتر
  •  دستگاه برشکاری ( فرز ) آهنبری و سنگبری
  •  دریل قوی و مناسب بهمراه انواع مته ها جهت سوراخکاری آهن ، دیوار و چوب
  • دریل تخریب گر ( هیلتی – بتون کن(  بهمراه انواع مته ها
  • فنر سیم کشی
  • متر و خط کش
  •  تراز
  •  کابل و سیم به متراژ مورد نیاز
  • پلیت یا همان ورق آهنی به ارتفاع 10 سانتیمتر و به طول مورد نیاز و میله گرد جهت شاخک زدن

شما علاوه بر موارد فوق حتما به ابزارآلات زیر هم نیاز خواهید داشت.

  • آچار فرانسه
  • انواع آچار تخت
  •  انبر قفلی
  • گیره
  • گونیا
  • فازمتر
  • سیم چین
  • انبردست
  • شاقول
  • آچار آلن
  •  نردبان
  • پیچ و رول پلاک در شماره های مختلف
  • ریسمان مخصوص کار به اصطلاح نخ و ریسمان
  • انواع پیچ های خودکار آهن و چوب ( پیچ MDF )
  • دستگاه پرچ کن و میخ پرچ 4 به 10 به تعداد مورد نیاز
  • پیچ گوشتی های دوسو و چهارسو در اندازه های مختلف
  • شلنگ مخصوص کار شلنگ تراز به طول بیشتر از 5 متر
  • چکش و قلم
  • مداد ، خودکار و ماژیک
  • جعبه کمک های اولیه

حال با کمک این ابزارآلات می توان مراحل نصب کرکره اتوماتیک را شروع کرد. اما قبل از هر کاری شما به یک سری قطعات با کیفیت احتیاج خواهید داشت.

ابزار_نصب_کرکره_برقی, نصب کرکره برقی اتوماتیک, تیغه کرکره برقی, موتور کرکره برقی, اندی کپ,صفحه پلیت,ریموت کرکره برقی

معرفی قطعات نصب کرکره برقی اتوماتیک

خوب بعداز آماده کردن ابزارآلات موردنیاز نصب کرکره برقی اتوماتیک شما باید با تمام قطعات موجود و مورد نیاز یک کرکره برقی آشنا شوید. همانطور که می دانید کرکره برقی از دو بخش اصلی تیغه و موتور تشکیل شده است. اما برای نصب کرکره برقی به قطعات دیگری هم نیاز هست که در زیر لیست شده اند.

  1. تیغه کرکره برقی

تیغه کرکره برقی در انواع مختلفی برای کاربردهای متفاوت در بازار موجود است. مانند تیغه فولادی، تیغه آلومینیومی، تیغه پلی کربنات و… بعضی از این  تیغه ها می توانند پانچ دار و یا در رنگ های متونع باشند.

  1. موتور کرکره برقی

در بازار ایران دو نوع موتور کرکره برقی بسیار کاربرد دارد. موتور توبولار، موتور ساید. موتور با به چرخش در آوردن شفت باعث حرکت رول تیغه ها به سمت بالا و پایین می شود. موتورهای ساید در بیرون از شفت مستقر می شوند و دارای مدل های  150،  ۳۰۰ Kg ، ۵۰۰ Kg، ۶۰۰ Kg، ۸۰۰ Kg و… هستند. عددهای ذکر شده نشان از توان موتور در بالا و پایین کشیده تیغه کرکره برقی است. موتورهای توبلار در داخل شفت قرار می گیرند و در مدل های  Nm60 ،  Nm100،Nm  ۱۲۰ ،Nm  ۱۴۰ و… در بازار کرکره برقی ایران موجود هستند.

فراموش نکنید که کلیه موتورهای موجود در بازار نیازی به روغن کاری و نظافت ندارند. همچنین کلیه موتورهای کرکره برقی موجود در بازار قابل اتصال به UPS  منبع برق بدون وقفه، برق اضطراری هستند.

البته درست است که موتور کرکره برقی نیازی به روغن کاری ندارد اما شما باید برای افزایش کارایی و طول عمر کرکره برقی هر 6 ماه یکبار با شروع فصل زمستان و تابستان روغن کاری کنید.

اگر با این کار آشنایی ندارید میتوایند با راهکار های گفته شده در مقاله نحوه روغن کاری جک درب پارکینگ خودتان بدون نیاز به تعمیرکار کرکره برقی خود را روغن کاری کنید.

در هنگام خرید کرکره برقی اورجینال به یاد داشته باشید که  درموتورهای ساید برای استفاده در مواقع قطع برق شبکه شهری یک زنجیر بالابر و پایین بر، بطور فابریک تعبیه شده است. همچنین در موتورهای توبلار نیز برای این منظور بصورت فابریک یک آچار خلاص کن تعبیه گردیده.

  1. شفت (لوله- محور)

در هنگام نصب کرکره برقی اتوماتیک رول تیغه کرکره برقی بر روی شفت یا همان لوله قرار می گیرد. با چرخش شفت به کمک موتور کرکره برقی، رول کرکره بالا و پایین کشیده می شود. در انواع مختلف کرکره معمولا دو نوع شفت بکار می رود. این شفت ها از نظر قطر لوله با هم اختلاف دارند. شفت 8 سانتی برای موتور توبولار و شفت 11 سانت. البته این شفت ها می توانند دایره ای یا هشت ضلعی باشند.

  1. UPS

  UPS  کرکره برقی دستگاهی است که با استفاده از دو باطری داخلی، برق موتورکرکره برقی  را در زمان قطع برق تامین می کند. نصب  UPS، اختیاری است زیرا در کلیه موتورها ابزاری برای بالا و پایین بردن کرکره برقی در مواقع قطع برق تعبیه شده است.

  1. صفحه پلیت کرکره برقی

 صفحه پلیت قطعه ای فلزی است که  برای نگه داشتن شفت هنگام نصب کرکره برقی اتوماتیک، ، بالای دو طرف چپ و راست کرکره نصب می شود.

     6. یاتاقان

یاتاقان در طرف مقابل محل قرارگیری موتور و بر روی صفحه پلیت نصب می شود. کار این قطعه این است که چرخش شفت را آسان تر کند.

  1. اندی کپ

وظیفه اتصال شفت به یاتاقان را بر عهده داشته و بین این دو قرار می گیرد.

  1. ریسور

این دستگاه ارتباط بین ریموت و کرکره برقی را برقرار می کند. درواقع ریسور برق و فرمان موتور را تامین می کند. این قطعه  معمولا بر روی دیوار داخل محل نصب کرکره برقی اتوماتیک، مستقر می شود تا از بیرون قابل دسترسی نباشد.

  1. ریموت کرکره برقی

بوسیله ریموت می توان از فاصله چندین متری به موتور کرکره برقی فرمان داد. ریموت در لیست سفارش مشتری قرار نمی گیرد و جزو متعلقات رسیور محسوب می شودٰ. در هر پک رسیور دو ریموت فابریک تعبیه گردیده است.

  1. ریل کرکره برقی

ریل، پروفیلی است U  شکل که بصورت عمودی در دو طرف چپ و راست دهنه کرکره برقی نصب می شود و رول تیغه ها در داخل آنها بالا و پایین می رود. برای جلوگیری از ایجاد سروصدا لبه های ریل با مویی و یا پلاستیک پوشیده شده است.  ریل ها کرکره برقی در دو نوع فولادی و آلومینیومی، متناسب با نوع کار، انتخاب می شوند. باید گفت در هنگام نصب کرکره برقی اتوماتیک بهتر است که از ریل های فولادی استفاده شود زیرا از استحکام و دوام بالاتری نسبت به ریل های آلومینیومی برخوردار هستند.

  1. مویی

مویی، نواری افشان است که داخل ریل تعبیه شده و اصطکاک تیغه ها را به حد اقل می رساند.

  1. کپس

کپس قطعه ای است پلاستیکی  که در انتهای دو طرف تیغه ها قرار می گیرد. کار کپس نگهداری و هدایت تیغه ها در داخل ریل ها است. به عبارتی کپس از بهم خوردن تراز بعد از نصب کرکره برقی اتوماتیک جلوگیری می کند.

  1. قوطی 40 در 40

قوطی آهنی که زیر ریل کرکره برقی به زیر ساخت متصل می شود تا بعد از نصب کرکره برقی اتوماتک مقاومت دوچندانی به ریل ها بدهد.

  1. جاقفلی

این قطعه برای محافظت هرچه بیشتر کرکره استفاده می شود. باستفاده از این قطعه مانند کرکره های آهنی قدیمی می توان از پایین به کرکره برقی قفل زد.

    15.کاور موتور ساید

 قطعه ای فلزی است که روی موتور قرار می گیرد.  کار این قطعه حفاظت از موتور در برابر عوامل طبیعی و… است. توجه داشته باشید که موتور های توبولار و موتور های ساید دارای لوازم یکسانی هستند با این تغییر که در صورت نیاز یک کاور برای موتور ساید اضافه می گردد. ناگفته نماند که موتورهای ساید داخل پکیج خود لوازم مورد نیاز نصب را دارند وسایلی از قبیل:  اندکپت، یاتاقان، هرزگرد، صفحه پلیت ها، ریسیور و دو عدد ریموت، UPS یا باطری اضطراری

در کنار مقاله فوق برای کسب اطلاعات مفید تر می توانید مقاله آموزش تصویری نصب کرکره برقی را نیز مطالعه فرمایید.

نصب کرکره برقی در غرب تهران, نصب کرکره برقی, نصب کرکره برقی تهران, , نصب کرکره برقی در تهران, نصب کرکره برقی در کرج, راه اندازی و نصب کرکره برقی, نصب و راه اندازی کرکره برقی,

شرکت ایران کرکره یکی از بهترین تولید کنندگان کرکره برقی در تهران مفتخر است تمام خدمات مربوط به فروش کرکره برقی و قطعات آن، همچنین راه اندازی و نصب کرکره برقی در تهران را با کیفیت بالا و هزینه ای بسیار مناسب انجام دهد. برای خرید، نصب کرکره برقی اتوماتیک و اطلاع از قیمت ها با ما تماس بگیرید.

1 دیدگاه

  1. عکس پروفایل تبریک روز مرد گفت:

    awliii mrc

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به راهنمایی بیش تری دارید ؟

ارتباط با ما